Писането на PR текстове, които трябва да са намерени и прочетени в интернет, има своите специфики, коментира UTalkMarketing.com.
Това дори смело може да се нарече отделна дисциплина, която трябва да се разглежда като различна от писането за останалите видове публика, „облъчвана” през други канали.
Да се пише за онлайн медии е по-трудно, отколкото за други източници заради различните изисквания към текстовете в отделните търсачки и масовата критичност в социалните медии.
Ето няколко топ съвета, които ще направят вашите PR текстове в интернет по-ефективни:
1. Напишете каквото искате да кажете в първия параграф. Извадете най-важното в 25 думи. Помнете: първите 5 секунди от четенето на текста в интернет са фатални. След тях читателите или остават докрая или забравят написаното веднага.
2. Поднесете текста като новина. Така я давате наготово на много от журналистите в уеб-медиите и си осигурявате по-голям шанс те да я копират и публикуват. Ако я изпратите на медиите във вид на дълъг текстови файл с много хвалби и разказ за събитието на втората страница, много по-малко новинари ще си направят труда да я прочетат.
3. Открийте подходящия ъгъл. Дори и да правите PR на пчеларски магазин, пак можете да намерите интересното, вълнуващото и различното във вашия продукт. Всички любопитни особености се наричат „примамка за препратки” (link bait) и могат да доведат до лавина от копиране и препращане на линка към текста ви от сайт на сайт, в програмите за комуникация като Skype, ICQ и MSN и в социалните мрежи.
4. Съкратете дистанцията между ключовите думи и фрази в текста ви, като пишете с прости изречения. Това означава да избягвате използването на „и”, „а”, „ако”, „като”, „защото” и др.
5. Пишете правилно. Думите с правописни грешки доста по-трудно могат да излязат като резултат от търсенето в Google.
6. Избягвайте да поставяте в прессъобщенията си HTML или други уеб-маркери. Повечето от тях се преразпределят от RSS емисии и други методи. Затова форматирането може да се обърка и да повредите функционирането на собствения си линк.
7. Когато публикувате текст в корпоративен сайт, обобщавайте. Така много сайтове впоследствие ще могат да публикуват обобщението ви и да го сложат като начало на препратка към целия текст, публикуван от вас в сайта.
Това дори смело може да се нарече отделна дисциплина, която трябва да се разглежда като различна от писането за останалите видове публика, „облъчвана” през други канали.
Да се пише за онлайн медии е по-трудно, отколкото за други източници заради различните изисквания към текстовете в отделните търсачки и масовата критичност в социалните медии.
Ето няколко топ съвета, които ще направят вашите PR текстове в интернет по-ефективни:
1. Напишете каквото искате да кажете в първия параграф. Извадете най-важното в 25 думи. Помнете: първите 5 секунди от четенето на текста в интернет са фатални. След тях читателите или остават докрая или забравят написаното веднага.
2. Поднесете текста като новина. Така я давате наготово на много от журналистите в уеб-медиите и си осигурявате по-голям шанс те да я копират и публикуват. Ако я изпратите на медиите във вид на дълъг текстови файл с много хвалби и разказ за събитието на втората страница, много по-малко новинари ще си направят труда да я прочетат.
3. Открийте подходящия ъгъл. Дори и да правите PR на пчеларски магазин, пак можете да намерите интересното, вълнуващото и различното във вашия продукт. Всички любопитни особености се наричат „примамка за препратки” (link bait) и могат да доведат до лавина от копиране и препращане на линка към текста ви от сайт на сайт, в програмите за комуникация като Skype, ICQ и MSN и в социалните мрежи.
4. Съкратете дистанцията между ключовите думи и фрази в текста ви, като пишете с прости изречения. Това означава да избягвате използването на „и”, „а”, „ако”, „като”, „защото” и др.
5. Пишете правилно. Думите с правописни грешки доста по-трудно могат да излязат като резултат от търсенето в Google.
6. Избягвайте да поставяте в прессъобщенията си HTML или други уеб-маркери. Повечето от тях се преразпределят от RSS емисии и други методи. Затова форматирането може да се обърка и да повредите функционирането на собствения си линк.
7. Когато публикувате текст в корпоративен сайт, обобщавайте. Така много сайтове впоследствие ще могат да публикуват обобщението ви и да го сложат като начало на препратка към целия текст, публикуван от вас в сайта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар